interesting things

ساخت وبلاگ

در دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و اطلاعات و ارتباطات کیش ( کینکس) که از تاریخ 19 تا 22 اردیبهشت ماه 1401 در جزیره کیش برگزار شد، 190 شرکت مخابراتی و ارتباطی، دانش بنیان و استارتاپی به مدت چهار روز توانمندی های خود را در عرصه های فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش گذاشتند که دستاوردهای قابل توجهی را به همراه داشت.

رونمایی از سرویس بومی آواک در رویداد کیتکس 2022 از سوی شرکت ارتباطات سیار ایران، با هدف تامین نیازمندی های ارتباطی سازمان ها و نهادهای خدماتی و دولتی با امکانات شبکه بی سیم سنتی یکی از مهمترین سرویس های ارائه شده در این نمایشگاه بین المللی می باشد. بنا به گزارش اقتصاد آنلاین این سرویس، پلتفرمی برای ارائه خدمات بی سیم بر شبکه دیتای کشور است که با توجه به توسعه ی کسب و کارها در سال های اخیر، خدمتی منحصر بفرد و بی نظیر به شمار می آید.

با توجه به این که در دنیای اقتصاد کنونی، امکان ارتباط رادیویی گروهی با کیفیت و سهل الوصول به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر جهان مدرن باعث توسعه مشاغل می شود، همواره تقاضا برای برقراری این نوع ارتباطات که از سرعت خوب و قابل قبولی هم برخوردار باشند؛ وجود داشته است. به همین منظور سازمان های مرتبط با حجم بالایی از تقاضا بر پایه شبکه های رادیویی اختصاصی به ویژه در باندهای فرکانسی VHF و  UHF مواجه بودند که به دلیل اشباع و محدودیت طیف فرکانسی؛ امکان ارائه این سرویس در حجم بالا و با قیمت مناسب مقدور نبود. در همین راستا رونمایی از سرویس   POC با قابلیت های منحصر بفرد از سوی همراه اول که همواره در کشور به عنوان اپراتوری پیشرو شناخته می شود؛ می تواند جایگزین مناسبی برای این نوع از خدمات در نظر گرفته شود.

 سرویس " Push to talk over Cellular " که به اختصار POC نامیده می شود به اعضای یک گروه فرصت می دهد تا بتوانند با یکدیگر تماس نیمه دو طرفه فردی و گروهی به شکل صوتی و تصویری داشته باشند. در این فناوری که تنها با فشردن یک دکمه بر روی بستر دیتا با محدوده ی پوشش گسترده برقرار می شود؛ امکان انتقال داده متنی و تصویری بدون نیاز به ایجاد شبکه اختصاصی بی سیم سنتی نیز وجود خواهد داشت.

در سرویس بومی آواک امکان برقراری ارتباط بین اعضای این سرویس و بی سیم های سنتی وجود داشته و مدیریت و پایش کاربران از طریق استقرار نرم افزار تحت ویندوز و مرکز کنترل نیز امکان پذیر است.

منبع: وبلاگ رندباز

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 133 تاريخ : شنبه 31 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:26

دایورت خطوط تلفن ( Divert ) سرویسی است که در آن کاربر تصمیم می گیرد تا تماس های خود را به خط دیگری انتقال دهد. این سرویس پرکاربرد که در شرایط اضطراری مانند زمان هایی که کاربر امکان پاسخگویی به تماس نداشته و یا در دسترس نیست، بسیار مفید و راه گشا بوده، یکی از خدماتی است که در دسترس کلیه مشترکین بوده و آنها می توانند در صورت نیاز از آن استفاده نمایند.

در حال حاضر امکان انتقال تماس یا دایورت به سایر سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری اپراتورها وجود داشته و کاربر می تواند در صورت تمایل تماس های ورودی خود را به خطوط همراه اول، ایرانسل و رایتل منتقل نمایند. البته سرویس دایورت از گستردگی بسیار زیادی برخوردار بوده و امکان دایورت خط برای شماره های تلفن های ثابت یا خارج از کشور هم وجود دارد.

 

 

نحوه دایورت کردن خط

 

دایورت کردن یا انتقال تماس به عنوان یک راهکار خوب و مناسب در شرایطی که کاربر قادر به پاسخگویی نمی باشد، در نظر گرفته می شود؛ بنابراین آگاهی از نحوه انتقال خط در سریعترین زمان ممکن به کاربران کمک می کند تا در صورت لزوم به راحتی از این خدمت استفاده نمایند.

به طور کلی برای دایورت خط دو روش وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  . استفاده از تنظیمات انتقال تماس بر روی تلفن های همراه

  . استفاده از کدهای دستوری

 

روش اول : استفاده از تنظیمات انتقال تماس بر روی تلفن های همراه

این روش یکی از ساده ترین روش های دایورت خط به شمار می آید که نحوه فعال سازی آن در گوشی های هوشمند آیفون و اندرویدی به شرح ذیل می باشد:

 

   * دایورت خط در گوشی های هوشمند اندرویدی

ابتدا به قسمت تنظیمات یا Setting گوشی هوشمند اندرویدی خود مراجعه کرده، سپس در بخش My Device، منوی Call Additional settings را انتخاب کنید و در این قسمت گزینه Call forwarding را کلیک نمایید. در ادامه با انتخاب گزینه Voice call منویی برای شما باز می گردد که به شما اجازه می دهد؛ عمل دایورت خط در مواقع مختلف را با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید. سپس در صفحه ی جدیدی که باز می شود شماره تلفن مورد نظر خود را وارد نموده و با انتخاب گزینه Tu On تماس های ورودی خود را به خط دیگر انتقال دهید.

برای لغو دایورت در گوشی های اندرویدی؛ فقط کافی است تمام مسیری که بیان شد را در پیش گرفته و در بخش تنظیمات؛ گزینه ی Tu Off را انتخاب کنید.

 

   * دایورت خط در گوشی های هوشمند آیفون

برای دایورت خط در گوشی های هوشمند آیفون نیز ابتدا باید به قسمت تنظیمات یا Setting گوشی هوشمند خود رفته، در منوی Phone گزینه Phone Call Forwarding را انتخاب کرده و گزینه Call Forwarding را فعال کنید. سپس در قسمت Forward To شماره تلفنی که می خواهید به آن انتقال دهید را وارد نموده و مراحل دایورت را تکمیل نمایید.

با توجه به این که در گوشی های هوشمند آیفون امکان انتخاب دایورت در شرایط مختلف وجود ندارد، در صورت فعال سازی این سرویس در هر شرایطی تماس منتقل خواهد شد و فرقی نمی کند که شما خودتان تلفن را پاسخ ندهید یا این که آنتن نداشته باشید.

برای لغو این سرویس در گوشی های هوشمند آیفون؛ باید مجددا به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و تمام مسیر را مانند فعال سازی دایورت ادامه دهید، فقط در پایان گزینه Tu Off را انتخاب کنید.

 

روش دوم : استفاده از کدهای دستوری

نحوه انتقال تماس به خطوط دیگر با استفاده از کدهای دستوری در بین تمامی اپراتورها یکسان بوده و فرقی نمی کند مثلا اگر بخواهید خط ایرانسل را بر روی ایرانسل یا روی همراه اول و رایتل دایورت کنید

نحوه فعال سازی سرویس دایورت در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل:

   1. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها: # شماره مورد نظر* 21 *

   2. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها زمانی که مشغول هستید: # شماره مورد نظر* 61 *

   3. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها زمانی که نمی خواهید به گوشی جواب دهید: 

# شماره مورد نظر* 62 *

   4. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها زمانی که گوشی خاموش و یا از دسترس خارج است: 

# شماره مورد نظر* 67 *

لغو دایورت نیز در هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل کاملا یکسان بوده و با شماره گیری کد دستوری # 21 # مقدور می باشد.

 

 

نحوه دایورت تلفن همراه بر روی خطوط ثابت و بالعکس

 

با توجه به این که در حال حاضر امکان دایورت خط تلفن همراه بر روی تلفن های ثابت نیز وجود دارد، در صورت نیاز تنها کافی است با استفاده از کدهای دستوری که در بالا ذکر شد، در محل شماره مورد نظر، شماره تلفن ثابت را وارد نمایید.

 برای دایورت شماره ثابت بر روی خط تلفن همراه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل و یا یک تلفن ثابت دیگر می توانید از کدهای دستوری # شماره مقصد * 21* و یا # شماره مقصد *57* استفاده نمایید.

البته این امکان برای دایورت تلفن ثابت به شماره های همراه بین المللی، یا یک تلفن ثابت دیگر در خارج از کشور هم بدون هیچ ممانعتی وجود داشته و کاربران در صورت تمایل می توانند به جای شماره مقصد از شماره های انواع سیم کارت های بین المللی استفاده کنند. فقط توجه داشته باشید بعد از شماره گیری کد و تکمیل شدن مراحل فعال سازی، لازم است صدای بوق آزاد بشنوید، زیرا شنیدن صدای بوق اشغال به معنای عدم موفقیت مراحل دایورت می باشد.

برای لغو دایورت تلفن ثابت نیز، می توانید کد دستوری #21 # را شماره گیری کنید.

 

آیا دایورت پیامک امکان پذیر است؟

در حال حاضر امکان انتقال پیامک در اپراتورها و تلفن های مختلف، نه از طریق کدهای دستوری و نه از طریق تنظیمات تلفن همراه وجود ندارد. ولی در گوشی های آیفون با سیستم عامل ios امکان فوروارد کردن پیام با دیگر محصولات اپل مانند آی پد، آی مک، مک بوک و ... وجود دارد و شما می توانید پیامک هایتان را مستقیما بر روی دستگاه های دیگر ببینید.

برای فوروارد کردن پیامک در گوشی های هوشمند آیفون لازم است در بخش تنظیمات Setting به قسمت پیام ها یا Messages مراجعه کرده و گزینه ارسال پیام یا Text Message Forwarding انتخاب نموده و گزینه انتقال پیامک به دستگاه های جفت شده را روشن نمایید.

توجه داشته باشید؛ تعرفه ی دایورت کردن خط با تعرفه ی تماس های معمولی یکسان می باشد. البته دقت کنید اگر از سیم کارت اعتباری استفاده می کنید در زمان انتقال تماس به خطوط دیگر حتما شارژ داشته باشد. هر چند که اصلا جای نگرانی نیست و در مواقع ضروری می توانید از سرویس شارژ اضطراری همراه اول یا ایرانسل استفاده کنید.

منبع: وبلاگ رندباز

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 177 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:22

سال گذشته شبکه تلفن همراه شاتل موبایل با هدف بهبود عملکرد و توسعه قابلیت سیم کارت های هوشمند خود، سرویس انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان را رونمایی کرد. این راهکار نوآورانه که از طریق کد دستوری # 8 * 1 * در دسترس مشترکین شاتل موبایل قرار داشت، این امکان را به کاربران می داد تا به صورت دستی شبکه رادیویی میزبان را تغییر دهند.

در حال حاضر شاتل موبایل تنها اپراتور تلفن همراه در کشور است که امکان اتصال خودکار و هوشمند به شبکه هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور ( همراه اول، ایرانسل و رایتل) را برای مشترکین سیم کارت های خود فراهم ساخته است که با پیاده سازی آن، کاربران می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 8 * 1 *  از وضعیت اتصال شبکه رادیویی میزبان سیم کارت خود مطلع شوند و یا با تغییر شبکه رادیویی میزبان خود، از میان هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور، شبکه میزبان دلخواه خود را انتخاب نمایند.

بنا به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، اکنون بعد از نیاز سنجی انجام شده از مشترکین سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل، به ویژه مشترکینی که از مودم برای اتصال به شبکه استفاده می کنند، این اپراتور قابلیت امکان" تغییر شبکه رادیویی به صورت آنلاین "را به این سرویس اضافه نموده است. بنابراین از این پس، مشترکین سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل می توانند به صورت آنلاین از طریق پنل مدیریتی حساب خود، ضمن استعلام نام شبکه رادیویی میزبان، به صورت دستی این شبکه را در لحظه تغییر داده یا قابلیت انتخاب هوشمند را از همین طریق مجددا فعال کنند.

این خدمت جدید از سوی شاتل موبایل که به کاربران اجازه می دهد تا با مراجعه به پنل مدیریت اینترنتی حساب شاتل موبایل به صورت آنلاین به این سرویس دسترسی داشته باشند، در راستای رفاه حال مشترکین و تسهیل دسترسی آنها صورت پذیرفته است. با این سرویس شاتل موبایل با تحلیل مداوم شبکه و آنتن های موجود در موقعیت جغرافیایی محل قرار گیری مشترکین، با کیفیت ترین شبکه رادیویی در هر منطقه را به صورت کاملا هوشمند در اختیار کاربران قرار می دهد.  

قابلیت انتخاب دستی شبکه از طریق کد دستوری و یا مدیریت حساب اینترنتی کاملا رایگان بوده و مشترک برای بهره مندی از این سرویس؛ نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه مضاعفی ندارد، فقط برای برخورداری از این قابلیت؛ لازم است اینترنت همراه گوشی هوشمند مشترک روشن باشد.

شاتل موبایل، اپراتور نسل جدید تلفن همراه با هسته مستقل شبکه موبایل است که با ارائه نخستین سیم کارت هوشمند در کشور، تجربه ای متفاوت از شبکه تلفن همراه را برای علاقمندان فراهم آورده است. کلیه اخبار مربوط به این اپراتور و سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل، پوشش سراسری 3G و   4G/LTE در وب سایت این اپراتور به آدرس  www. Shatelmobile.ir  قابل مشاهده می باشد.

شماره تلفن 09981000000 شاتل موبایل نیز امکان برقراری ارتباط 24 ساعته با کارشناسان فروش شاتل موبایل را برای کلیه علاقمندان فراهم کرده و کاربران می توانند پاسخ کلیه سوالات خود در مورد سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل، پیش شماره 0998 و کد یک را از این طریق دریافت نمایند.

منبع: وبلاگ رندباز

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 235 تاريخ : چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:36

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از تلفن های همراه به یکی از ابتدائی ترین نیاز های انسانی تبدیل شده است. با توجه به تاثیر روزافزون گوشی های هوشمند در انجام امور شخصی و اداری، میزان نفوذ این وسیله کوچک اما کاربردی در زندگی ایرانیان نیز بسیار بیشتر از قبل شده است، به طوری که مطابق آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیمات مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، در سه ماهه چهارم پایانی سال 1400، تعداد 30 میلیون و 385 هزار و 471 عدد خط دائمی و تعداد 178 میلیون و 558 هزار و 488 عدد خط اعتباری واگذار شده است که با این میزان از واگذاری، مجموع خطوط واگذاری شده دائمی و اعتباری کشور به 208 میلیون و 943 هزار و 959 خط می رسد.

البته از میان خطوط واگذاری شده، تعداد 27 میلیون و 194 هزار و 655 خط دائمی فعال و 112 میلیون و 864 هزار و 224 خط اعتباری فعال وجود دارد که با این حساب مجموع خطوط دائمی و اعتباری فعال در کشور به تعدا 140 میلیون و 58 هزار و 879 خط می رسد.

 

وضعیت توسعه تلفن همراه تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400

ردیف

اپراتور

خطوط واگذار شده دائمی

خطوط واگذار شده اعتباری

جمع کل خطوط واگذار شده

خطوط فعال دائمی

خطوط فعال اعتباری

جمع کل خطوط فعال

1

همراه اول

22،047،294

83،426،830

105،474،124

21،330،411

53،195،198

74،525،609

2

ایرانسل

7،810،363

87،341،726

95،152،089

5،503،527

54،867،073

60،370،600

3

رایتل

527،814

7،789،932

8،317،746

360،717

4،801،953

5،162،670

-

جمع کل

30،385،471

178،558،488

208،943،959

27،194،655

112،864،224

140،058،879

 

ضریب نفوذ تلفن همراه ( درصد)

166،63

 

بنابراین با توجه به این که تعداد خطوط تلفن همراه کشور تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400، به بیش از 140 میلیون خط فعال رسیده است، ضریب نفوذ تلفن همراه به 166.63 در صد می رسد.

به گزارش ایسنا، ویژگی هایی مانند تعداد خطوط واگذاری شده، ضریب نفوذ، تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جاده ای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش و درصد مکالمات موفق اپراتورها کاملا متفاوت بوده و می تواند وجه تمایز آنها از هم محسوب شود.

بر همین اساس نگاهی به خلاصه ای از عملکرد اپراتورها در سه ماهه پایان سال 1400 می اندازیم:

 

 

اپراتور همراه اول

 

اپراتور همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور، از بیشترین تعداد خطوط واگذاری شده دائمی فعال در بین اپراتورها برخوردار است به طوری که از میزان 22 میلیون و 47 هزار و 294 خط دائم واگذاری شده ی این اپراتور؛ تعداد 21 میلیون و 330 هزار و 411 خط فعال می باشد.

خطوط اعتباری واگذار شده همراه اول درباره زمستان 1400، 83 میلیون و 426 هزار و 830 خط بوده که از این تعداد 53 میلیون و 195 هزار و 198 خط فعال هستند.

 

خلاصه عملکرد اپراتور همراه اول تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400

ردیف

عنوان شاخص

مقدار

1

تعداد خطوط واگذار شده دائمی

22،047،294

2

تعداد خطوط واگذار شده اعتباری

83،426،830

3

مجموع تعداد خطوط واگذار شده ( HI R)

105،474،124

4

تعداد خطوط فعال دائمی

21،330،411

5

تعداد خطوط فعال اعتباری

53،195،198

6

مجموع تعداد خطوط فعال (RGS )

74،525،609

7

تعداد اشتراک های (M2M)

1،136،198

8

تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ

112

9

تعداد اپراتورهای خارجی دارای ارتباط رومینگ

299

10

میزان پوشش جاده های اصلی، فرعی و ریلی ( کیلومتر)

82،146

11

درصد پوشش جمعیتی-2G

5/96

12

درصد پوشش جمعیتی-3G

85

13

درصد پوشش جمعیتی-4G

81

14

تعداد شهر های تحت پوشش 

1،395

15

interesting things...

ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 344 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:32

اتاق فرار انیگما امروز برای شما ی مطلب خفن داره و این مطلب خوراک اون دسته از آدماس که عاشق فیلم دیدنن و تا ی فرصت کوچیک یا وقت آزاد گیر میارن میرن دنبال پوشه های فیلمی که دارن و یکیشو انتخاب میکنن. حالا شاید براتون جالب باشه بدونید فیلمای زیادی درباره بیمارای روانی درست شده که 6 تا از این فیلما جزء شاهکارای سینما هستن و اسم اینا رو برای شما آوردیم: 

جوکر

 

این فیلم روانشناختی یکی از بهترین فیلم های سال 2019 هم به شمار میاد. شخصیت اصلی داستان، آرتور، ذاتا انسان مهربونیه که به قول خودش دوس داره تو دنیای پر از سیاهی و فقر، لبخند را به لب همه بیاره. آرتور که گذشته و کودکیه بسیار سخت و ناراحت کننده ای داشته، در طول سالیان وقتی مورد تمسخر متمادی و آزار پی در پی مردم قرار می گیره، هیولای ناخودآگاهش به نام جوکر تبدیل به خطرناک ترین جنایتکار شهر میشه.

این فیلم خلاقانه به خوبی اثرات مخرب زندگی در کلان شهر ها و تاثیرش بر روح و روان انسان ها رو به نمایش میذاره.

 

 روانی

 

فیلم روانی ساخته آلفرد هیچکاک که در فهرست" صد سال... صد فیلم "بنیاد فیلم امریکایی رتبه هجدهم را به خودش اختصاص داده، یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای جهانه که بعضی از صحنه ها و سکانس هاش در ژانر تریلر بی نظیر و بی سابقست. داستان این فیلم در مور زنی به نام ماریونه که پول هنگفتی از رئیسش می دزده و به مسافرخونه ای در حومه شهر پناه می بره که مردی به نام نورمن بیتز اونجا رو اداره می کنه. اتفاقات شومی که تو این مسافرخونه برای ماریون میفته، اونقدر تاثیر گذاره که بارها و بارها از سوی منتقدان و استادان دانشگاه مورد نقد و بررسی قرار گرفته.

پایان غیر منتظره این فیلم یکی دیگه از پایان بندی های ماندگار دنیای سینماست.

 

 

جاده مالهالند

 

دیدن فیلم های روانشناختی بدون دیدن فیلم های دیوید لینچ قطعا ناقصه. جاده مالهالند یکی از بهترین فیلم های معماییه که در مورد دختر جوانی یه که سرشار از امید و زندگیه و واسه تبدیل شدن به ستاره جدید هالیوود، رهسپار سفری به لس آنجلس میشه. اونجا با زنی آشنا میشه که بعد از یک سانحه رانندگی حافظه شو از دست داه و دچار فراموشی شده. دختر برای کمک به این زن وارد ماجراهای پیچیده ای میشه که بسیار تو در تو و عجیبه.

تو این فیلم مرز بین خیال و واقعیت خیلی باریک و نامحسوسه. با توجه به این که صحنه های فیلم پر از سمبل و دیالوگ های پیچیده و سکانس های عجیبه، این فیلم رو باید چند بار ببینیش تا همه چیز دستگیرت بشه.

 

حس ششم

 

یه فیلم روانشناختی تمام عیار با المان هایی از ژانر فراطبیعی که به خاطر پیچش غیر منتظره داستانی اش بسیار محبوب و پر طرفداره. این فیلم در مورد پسر نوجوونیه که توانایی دیدن ارواح مردگان رو داره و این تجربه ها، چالش های روحی و روانی بسیاری براش درست کرده که زندگی شخصی و تحصیلیش رو تحت تاثیر قرار داده. مادرش که نگران وضعیت پسرشه، اونو پیش روان شناس متخصص کودکان ( با بازی بروس ویلیس) می بره تا با کمک اون بتونه از مشکلات پسرش کم کنه.

این فیلم سکانس های بی نظیری داره که مو به تن بیننده سیخ می کنه و کمتر کسی انتظارش رو داره.

 

درخشش

 

یه فیلم بسیار زیبا و تاثیرگذار از استنلی کوبریک که برگرفته از رمانی به همین نام نوشته استفن کینگه. این فیلم که کمی از المان های وحشت رو هم داره، در مورد خانواده ایه که تصمیم می گیره زمستان رو تو هتلی سپری کنن که تو این فصل به کلی تعطیله، واسه همین اونا حاضر میشن در ازای دستمزد از هتل مراقبت کنن. با به وجود اومدن این شرایط پدر خانواده تصمیم می گیره از این سکوت و فرصت استفاده کنه تا داستان ناتمامشو تموم کنه. اما شرایط جوری پیش میره و وقایع به گونه ای رقم می خوره که این تنهایی پیامدهای شوم و منحوسی بر روح و روان اون به جا میذاره.

تو این ژانر فیلم های زیبایی مثل سکوت بره ها، باشگاه مشت زنی، اولدبوی، یادگاری و ... هم قرار دارن که هر کدوم به نحوی به وضعیت روحی وروانی شخصیت های داستان پرداختن. این سبک از فیلم به این دلیل که رابطه ای خیالی بین مخاطب و شخصیت های اصلی داستان ایجاد می کنه و باعث درگیر شدن مخاطب و چالش های روانی و ذهنی شخصیت اصلی فیلم میشه، خیلی پر طرفداره. در اصل این فیلم ها برای این ساخته میشن تا با ذهن بیننده بازی کنن و با ایجاد صحنه های رازآلود و پیچیده تماشاگر رو مجذوب خودشون بکنن.

افرادی که چنین فیلم هایی رو دوس دارن، علاوه بر فضای رازآلود بودن حاکم بر این فیلمها از دنبال کردن معماها و چالش های موجود تو فیلم هم لذت می برن. این افراد که معمولا ترجیح میدن جای قهرمان داستان باشن، مدام تو ذهن خودشون خیال پردازی می کنن که اگه جای قهرمان داستان بودن؛ این اشتباه رو مرتکب نمی شدن.

این افراد بهتره جای خیال بافی به بازی اتاق فرار ی سری بزنن که با شرایطی کاملا شبیه سازی شده ،بازیکنا رو در چنین محیط های چالش برانگیزی مانند فضای این جور فیلم ها قرار میده. اتاقهایی مثل اتاق روانی با سناریویی پیچیده که از همون اول مرز بین خیال و واقعیت رو از بین می بره و بازیکن رو تو فضایی غوطه ور می کنه که کاملا شبیه فضای داستان های ژانر روان شناختیه و بازیکن باید با زیرکی و استفاده درست از سرنخ ها خودشو از مخمصه ای که توش گیر افتاده؛ نجات بده.

دکتر هلمز یه قاتل روانی بالفطره ی باهوشه که در سال 1983 با خریدن یه هتل در حوالی شیکاگو امریکا اونو به محلی برای رسیدن به خواسته ها و امیال شیطانیش تبدیل می کنه. اون که با کشتن کارمندا و از بین بردن جسدشون، سعی در آروم کردن خودش داره، یه بیمار روانیه تمام عیاره که به هیچ کس رحم نمی کنه.

دکتر اچ اچ  هلمز هر چن وقت یه بار واسه استخدام کارگر هتل آگهی میده و از بین اونا یه نفر رو انتخاب می کنه تا به صورت آزمایشی چند روز اونجا کار کنه. در صورت استخدام، شما می تونین خودتون رو محک بزنین و ببینین تا چه حد می تونین تو شرایطی که ترس و اضطراب سراسر وجودتون رو پر کرده، به عنوان یه بازیکن بر ترستون غلبه کنین و در شرایط بحرانی تصمیم های عاقلانه بگیرین.

مقابله با این قاتل روانی که اصلا کاراش از روی عقل و منطق نیست، قطعا خیلی دلهره آوره. ولی سرنخ هایی که تو مسیرتون قرار داره به شما این فرصت رو میده تا با تحلیل شرایط و وقایع به یه راه حل منطقی و درست برسین.

این اتاق با این سناریوی جذاب و معماهای منحصر بفردش منتظر همه اوناییه که تصمیم دارن علاوه بر تجربه یه سرگرمی جدید، خودشون رو به یه چالش سخت و پر التهاب دعوت کنن.

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 169 تاريخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:48

سه ماهه ی منتهی به مارس 2022 ( اسفند 1400 و فروردین 1401 ) برای بسیاری از شرکت ها، فصل چالش برانگیز و سختی بوده است. ولی با  وجود همه مشکلات مانند شروع قرنطینه مجدد در چین و افزایش مشکلات زنجیره ای تامین قطعات، کمپانی اپل در این بازه زمانی درآمد 3/97 میلیارد دلاری کسب کرده است که رکورد جدیدی برای این شرکت محسوب می شود. 9 درصد درآمد بیشتر نسبت به فصل دوم سال مالی 2021، این فصل را به درخشان ترین فصل مالی در تاریخ فعالیت های کوپرتینویی ها تبدیل کرده است

گزارش مالی منتشر شده از سه ماهه نخست 2022، نشان می دهد که برای نخستین بار غول فناوری واقع در کوپرتینو نه تنها رکورد درآمدی سه ماهه خود را جا به جا کرد، بلکه از بهترین پیش بینی های اجماع وال استریت نیز فراتر رفته است. شایان ذکر است که اجماع وال استریت برای سه ماهه نخست 2022 درآمد اپل را 3/118 میلیارد دلار پیش بینی کرده بود که درآمد این شرکت در این فصل از مرز 123 میلیارد دلار فراتر رفت.

تیم کوک مدیرعامل اپل در این خصوص می گوید

"نتایج رکورد این سه ماهه به واسطه نوآورانه ترین مجموعه محصولات و خدمات ما ممکن شد. ما از دیدن پاسخ مشتریان در سراسر جهان خوشحالیم و این در زمانی است که با توجه به همه گیری ویروس کرونا، استفاده از فناوری برای ارتباط مردم به این اندازه مهم نبوده است. ما تمام تلاش خود را برای کمک به ساختن جهانی بهتر و پیشرفت به سمت هدف خود برای خنثی شدن کربن در سراسر زنجیره تامین تا سال 2030 انجام می دهیم. همچنین مشارکت در کارهای فوری برای ساختن آینده ای عادلانه تر را دنبال می کنیم."

افزایش درآمد آیفون در حالی اتفاق افتاد که این کمپانی نیز مانند دیگر شرکت ها با مشکلات زنجیره ی تامین دست و پنجه نرم می کند. علاوه بر این چالش هایی نیز از سوی دولت ها با محوریت سیاست های اپ استور و کنترل بر اکوسیستم نرم افزاری آیفون مطرح شده است. قوانین اتحادیه اروپا نیز ممکن است این شرکت را مجبور به فراهم سازی بارگیری جانبی اپلیکیشن ها کند.

محصولاتی که اپل در فصل منتهی به مارس 2022 عرضه کرده بود شامل: نسل سوم آیفون SE، مدل سبز رنگ آیفون 13 و آیفون 13 پرو، کامپیوتر دسکتاپ مک استودیو و مانیتور استودیو دیسپلی می باشد.

گزارشی که از عملکرد مالی شرکت اپل از سوی مدیر عامل اپل منتشر شده است؛ نشان دهنده رشد قابل ملاحظه فروش آیفون سری 13 نیز می باشد. تیم کوک در بخشی از گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2022 اعلام کرده است در این بازه زمانی فروش آیفون بیش از 5 درصد رشد داشته است که این خبر بسیار مسرت بخش است.

مدیر عامل اپل در گفت و گو با  CNBC  اعلام کرد:

"ما در طول سه ماهه ی دوم سال 2022 رکورد جدیدی برای تعداد کاربران اندروید که به خرید آیفون روی آورده اند، به دست آورده ایم. این آمار نشان می دهد کسب و کار گوشی هوشمند اپل احتمالا از نگرانی های اخیر در مورد اعتماد مشتریان به این محصول مصون بوده است."

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که رشد فروش آیفون یک چرخه ی بسیار قوی است. در گزارش تیم کوک تعداد کاربران اندروید که به خرید آیفون روی آورده اند؛ رشد دو رقمی را تجربه کرده است.

آمارها نشان می دهد اپل با وجود مواجهه با مشکلات ادامه دار زنجیره تامین و نگرانی مشتریان از تورم، هم چنان درآمد خود را بالا نگه داشته است و محصولات جدید این کمپانی مانند گذشته در بین کاربران محبوب و پر طرفدار هستند.

منبع: وبلاگ رندباز

 

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 130 تاريخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:56

استفاده مشترکین یک اپراتور از امکانات مخابراتی اپراتور دیگر در نواحی تحت پوشش را رومینگ ملی می نامند که این سرویس کاملا با طرح رومینگ بین الملل متفاوت بوده و مربوط به پوشش خدمات ارتباطی در مناطق داخلی کشور است.

 طرح رومینگ ملی در واقع راهکاری است تا با توجه به هزینه های بالای تامین تجهیزات، اپراتورها از الزام خرید تجهیزات برای مناطق صعب العبور، مناطق محروم و یا کم جمعیت بی نیاز شوند و اگر در منطقه ای، یک اپراتور پوشش ندارد از پوشش شبکه های اپراتور های دیگر موجود در منطقه استفاده کند.

 به عبارت دیگر هنگامی که مشترک از منطقه پوشش دهی اپراتور خود خارج می شود، اپراتور دیگر به عنوان میزبان، خدمات خود را در اختیار مشترک قرار می دهد و مشترک به عنوان مهمان از خدمات اپراتور دیگر استفاده می کند. کیفیت خدمات اپراتور میزبان برای مشترک میهمان، کاملا مشابه با کیفیت خدماتی است که مشترک اپراتور میزبان دریافت می کند. البته استفاده از این امکانات برای کاربران کاملا رایگان بوده و آنها می توانند در نقاط کور روی شبکه اپراتورهای دیگر زوم کنند و از آن بهره مند گردند.

 رومینگ ملی نخستین بار در خرداد ماه 1393 بین سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل با هدف برقراری ارتباط آسان تر مشترکین برقرار شد تا کمی از دغدغه پوشش شبکه برای کاربران را کاهش دهد. با استفاده از این سرویس چنانچه در منطقه ای، سیم کارت مشترک آنتن نداشت، مشترک می تواند از آنتن های اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده نمایند.

در سال 1397 این طرح بین هر سه اپراتور فعال در کشور و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا در آمد که از آن زمان تا کنون در صورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه ای، از آنتن اپراتور دیگر استفاده می شود.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات رومینگ ملی در سه ماهه پایانی سال 1400، در مجموع تعداد 20 میلیون و 112 هزار و 89 مکالمه بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت پذیرفته است که این عدد نسبت به سه ماهه دوم و سوم سال 1400 کاهش داشته است. در سه ماهه دوم سال 1400، آمار رومینگ ملی 22 میلیون و در سه ماهه سوم این عدد برابر  با 20 میلیون و 891 هزار  مکالمه بوده است.

 

تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتورها تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400

اپراتور میهمان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

اپراتور میهمان

همراه اول

ایرانسل

رایتل

همراه اول

-

2،357،909

0

ایرانسل

10،869،499

-

0

رایتل

3،895،437

2،989،244

-

 

با توجه به این جدول همراه اول میزبان خوبی برای مشترکین دیگر اپراتورها بوده و رایتل چون تقریبا شبکه ای ندارد، از میزبانی مشترکین دیگر اپراتورها محروم مانده است. بنابراین بیشترین ترافیک رومینگ ملی در اختیار همراه اول است و سهم بیشتری از خدمت رسانی در این حوزه بر دوش این اپراتور است.

گستردگی پوشش شبکه همراه اول نشان می دهد که همراه اول توانسته مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار دهد که همین امر موجب می گردد که مشترکین این اپراتور از کمترین خدمات طرح رومینگ ملی استفاده نمایند.

منبع: وبلاگ رندباز

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 336 تاريخ : شنبه 24 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:51

در بهار 1401 با وجود اعتراضات بسیاری از مردم در فضای مجازی، اپراتورها همچنان بر خواسته افزایش قیمت اینترنت تا سقف تعرفه مصوب، پافشاری داشتند که این امر بالاخره محقق شد و تعرفه های اینترنت به صورت رسمی در اواخر فروردین ماه افزایش پیدا کرد. بلافاصله بعد از اعلام رسمی حذف بسته های محبوب اینترنتی و افزایش قیمت اینترنت در اپراتورهای همراه، برای کاربران اینترنتی بسیار ناراحت کننده بود.  

بر اساس مصوبه سال 1395، تعرفه اینترنت هر یک گیگابایت برای سیم کارت های دائمی بین 3 تا 40 هزار تومان است که بر اساس قانون اپراتورها این اجازه را دارند که در این محدوده به راحتی بسته اینترنتی تعریف کنند. بنا به گفته وزیر ارتباطات افزایش فعلی تعرفه ها در چارچوب مصوبه قدیمی کمیسیون تنظیم مقررات رخ داده است که بر اساس آن تعرفه هر گیگابایت اینترنت برای سیم کارت دائمی 40 هزار تومان و برای سیم کارت اعتباری 60 هزار تومان می باشد.

در همین راستا، سلجوقی، عضو سابق سازمان اطلاعات و فناوری درباره افزایش قیمت اینترنت می گوید: "عوامل زیادی بر روی قیمت ها تاثیر گذارند. به عنوان مثال تحریم ها قطعا در قیمت اینترنت موثر هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت."

او در گفت گو با تجارت نیوز قیمت بهای اینترنت را منطقی دانسته و می گوید : "از نظر من تمامی زیر ساخت ها ،چه زیر ساخت های خصوصی و چه دولتی؛ تمام زیر ساخت های اینترنتی کشور دارای مشکلات فنی هستند. طبیعتا زمانی که اپراتورها از لحاظ فنی مشکل دارند، برای ایجاد یک رابطه یکپارچه و حل مشکلات در سیستم اقتصادیشان، مجبور می شوند که با دیگر بخش های اقتصادی کشور خود را منطبق کنند."

او در ادامه توضیح داد : "زمانی که وزارت کار اقدام به افزایش 57 درصدی حقوق می کند، تبعات این افزایش در همه بخش ها نیز دیده می شود. در نهایت اپراتورها به دو صورت می توانند عمل کنند، یکی تعدیل نیروی کار که خلاف قوانین کار است و دیگری افزایش قیمت خدمات و کالا. در این زمان با افزایش هزینه ها دیگر کسی نمی پرسد آیا کیفیت خدمات و کالا افزایش می یابد؟ "

بنا به اعتقاد سلجوقی، افزایش حقوق اثر خود را این گونه بر جامعه می گذارد و اقتصاد کشور را دچار یک تورم مارپیچی می کند. زیرا با افزایش قیمت ها، هزینه مواد اولیه، هزینه خدمات و نیروی انسانی نیز بالا می رود.

 

نقش دولت در افزایش قیمت اینترنت

با توجه به مصوبه مجلس، اپراتورها تا پایان سال 1400 اجازه افزایش نرخ تعرفه های اینترنت را نداشتند. در آخرین درخواست اپراتورها از وزارت ارتباطات آمده بود که آنها برای تامین شبکه نیازمند افزایش بهای اینترنت به ازای هر گیگابایت اینترنت به مبلغ 40 هزار تومان هستند. وزیر ارتباطات نیز اعلام کرده بود افزایش قیمت اینترنت باید منوط به ارتقا کیفیت و سرعت آن باشد.

سلجوقی در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی، چگونه می شود بین بقای اپراتورها و استفاده مردم از اینترنت تعادل ایجاد کرد؟ می گوید: "اگر بخواهیم یک اتفاق بیفتد این است که در وزارت کار به جای این که 57 درصد اضافه کنند،20 درصد افزایش حقوق اعمال می کردند، چرا که منجر به تورم بالا نمی شدند.

دولت می تواند هزینه های اپراتورها مانند مبلغ مالیاتشان را کاهش دهد یا حتی ببخشد. شاید بتواند به کم بودن نرخ اینترنت کمک کند. اما اگر قرار باشد دولت مالیات ها را کامل بگیرد و قیمت اینترنت هم چنان کم باشد، اپراتور نیز نمی تواند هزینه های خود را تامین کند. "

با توجه به آن چه که گفته شد، به نظر نمی رسد بتوان کاری برای سبد هزینه های اینترنت خانوارها انجام داد. زیرا از یک سو دولت از خواسته های به حق خود مانند مالیات به نفع مردم نخواهد گذشت و از سوی دیگر بر اساس این مصوبه، اپراتورها در افزایش قیمت اینترنت خود مختار هستند و می توانند به راحتی سقف آن را در نظر بگیرند مگر این که در فضای رقابتی، اپراتورها برای کسب سهم بیشتر از بازار، کمی در افزایش قیمت ها تعدیل ایجاد کنند که بسیار بعید و دور از ذهن است.

زیرا در همان روزهای اول افزایش تعرقه ها، اپراتورهای ایرانسل و همراه اول که از بیشترین تعداد مشترک در بین اپراتورها برخوردار هستند، با حذف بسته های محبوب و پرطرفدار طولانی مدت ، بسته های جدید با حجم یکسان و قیمت یکسان تعریف کردند که این امر بیشتر به یکسان سازی قیمت ها شبیه است تا رقابت بین اپراتورها.

منبع: وبلاگ رندباز

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 167 تاريخ : پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:38

همه ما از پدربزرگا و مادربزرگامون شنیدیم که خود اونا هم از یکی دیگه شنیدن که زمان قدیم حموم عمومی جن داشته. حالا سوال اینه که آیا این حرف سند یا اعتبار داشته و یا فقط از روی ی کلاغ چهل کلاغ به زمان ما رسیده.

شاید براتون جالب باشه که بدونید روزگاری بر این باور بودن که جن ها شب ها به حمام میرن و مراسم عروسی و عزای خودشون رو تو حمام برگزار می کنن، به همین خاطر خیلیا از این که شب ها به حمام برن خودداری می کردن. حتی بعضیا عقیده داشتن که جن ها برای اغفال و فریب مردم و کشوندنشون به گرمابه، زودتر از موقع مقرر تو بوق حمام می دمند. واسه همین اگه کسی بنا به هر دلیلی، یه وقتی هم مجبور می شد؛ صبح خیلی زود یا شب هنگام به حمام بره، سعی می کرد خیلی با احتیاط تو حمام قدم برداره و با هر بار آب گرم ریختن روی سر و بدنش یه" بسم الله الرحمن الرحیم" بگه تا هم اجنه رو از خودشون دور کنه و هم آسیبی بهشون نرسونه. البته بیشتر آدما از این می ترسیدن که خدایی نکرده؛ بهانه ای دست جن ها بدن و مثلا بچه هاشونو با آب گرم بسوزونن، که در اون صورت گرفتار عذاب اجنه کافر میشدن. تو این بین عده ای هم معتقد بودن که ذکر" بسم الله "به نوعی دعوت از اجنه ست و باید ذکر رو به صورت کامل بگی تا بتونی از شر اجنه در امان بمونی.

جن در اصل یه لغت عربی به معنی موجود پنهان و نادیدنیه و در فارسی به جاش از لغت پری استفاده می کنن. در باور عامه جن به شکل انسانه که پاهاش مثل بز سم داره، رنگ موهاش بوره که مژه های درازش با مژه انسان فرق داره. این موجود که می تونه به انسان آسیب هم برسونه، تو جاهای ترسناکی مثل حموم های قدیمی، قلعه ها و عمارت های متروک و... زندگی می کنه.

در هر صورت بعید نیست تو دورانی که هنوز برق نبود، مردم هر تاریکی یا سایه ای را به حساب اجنه بذارن. البته آدمایی هم بودن که تخیلات خودشون رو با آب و تاب واسه دیگران تعریف می کردن و از اجنه ای می گفتن که دیدن و تو مراسم عروسیش شرکت کردن. در اون دوران که خبری از فیلم و سینما نبود، این داستان گوییها حکم ژانر وحشت رو داشت که افراد از شنیدنش هم وحشت می کردن و هم لذت می بردن.

در اون زمان ها یه سری  افراد هم برای تجربه حس ترس و هیجان به گرمابه ها می رفتن. واسه اونا گرمابه فقط جایی واسه استحمام نبود، بلکه یه مکان وهم اور و خوفناک بود که خزینه های تنگ و تاریکش حس ترس نفس گیری رو بهشون القا می کرد. ترس لذت بخشی که الان هنگام دیدن فیلم ترسناک به آدم دست میده.

اگه واقعا به شنیدن این جور داستانای ترسناک علاقه دارین و هر چن وقت یه بار پای صحبت مادربزرگا و پدربرگا میشینین تا ماجراهایی از اون دوران براتون تعریف کنن. بهتون پیشنهاد میدم به جای تخیل شرایط ترسناک، به یه مکان واقعی و پر از توهم سر بزنین و حسی دقیقا شبیه به آنچه که تو داستانها شنیدین رو لمس کنین.

اتاق فرار ترسناک با سناریوهای جذابی که روایتگر ترس و دلهره هستن، جوری مخاطب رو جذب می کنن و باعث تحریک حس کنجکاوی و ماجراجویی بازیکنا می شن که همین باعث غوطه ور شدن تو فضای داستان و درگیر شدن با سناریو میشه. البته باید به این نکته توجه داشت، آدمایی که علاقمند به ژانر روح و تسخیر هستن، انقد داستان در این مورد شنیدن که اگه سناریوی اتاق فرار فیک و غیر واقعی به نظر بیاد، از همون اول احساس کسلی و دلسردی می کنن و قطعا از همراهی با جمع لذت نمی برن.

 

اسکیپ روم دلاک

 

اگه جزء آدمای سخت گیری هستین که هر چیزی راضیتون نمی کنه، یه پیشنهاد فوق العاده وجود داره که اصلا قابل قیاس با بقیه اتاق های فرار دیگه نیست. مجموعه انیگما متشکل از یه تیم حرفه ای و زبده تلاش کرده تا از همون اول ماجرا، با یه سناریوی قوی و استخون دار، بازیکنا رو شیفته و شیدای ادامه ماجرا کنه. مجموعه اتاق فرار انیگما برای شما ی پیشنهاد جذاب داره و اونم بازی تو ی فضای 1000 متری گرمابه محسن هست. یعنی شما واقعا وارد ی حمام عمومی قدیمی میشید و این بازی برای گروه هایی با تعداد بالا بی نظیره. اتاق فرار دلاک بزرگترین و پرمعماترین اتاق فرار ایران هست و زمان بازی هم حدود 3 تا 3.5 ساعت هست. وقتشه که برای رفتن به اتاق فرار دلاک که تو سال 1401 تاسیس شده گروهتو باخبر کنی.

خاطره ای که از این اتاق خواهید داشت به اندازه همه داستان های ترسناک مربوط به حمام های قدیمی دلهره آور و هیجان بخشه که به یکی از بهترین تجربه های دور همیتون تبدیل میشه.

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:29

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به تازگی در مصاحبه ای اعلام نمود که تا پایان نیمه اول سال جاری، موضوع اجرای سختگیرانه ممنوعیت واردات کالاهای آمریکایی و لوکس، بخصوص گوشی های آیفون را به سرانجام خواهند رساند. ایشان در ادامه افزودند: " اگر دولت به وعده های داده شده برای ممنوع کردن واردات این گوشی ها جامه ی عمل بپوشاند، خود مجلس وارد عمل شده و کار را دنبال می کند."

 

با توجه به این که در صورت ممنوعیت واردات رسمی گوشی های آیفون فرایند رجیستری این گوشی ها نیز متوقف می شود و به این ترتیب واردات مسافری این گوشی ها نیز غیر ممکن خواهد شد، همین خبر می تواند زمینه ساز افزایش قیمت این گوشی هوشمند در کشور گردد.

 

به همین خاطر ایسنا در گفت و گویی با محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی نظر ایشان را در این خصوص جویا شدند. عالیان در گفتگو با ایسنا گفت: "در مجلس یا دستگاه های دیگر در تلاش هستند این ممنوعیت را برای آیفون ایجاد کنند. این بحث امروز و دیروز نیست و از حدود شش سال پیش هم مطرح بوده. صرفا هم تمرکزشان روی آیفون است و می گویند چون آیفون آمریکایی است، باید با عدم وارداتش به ایران به آمریکا ضربه اقتصادی بزنیم که ما را تحریم کرده و مردم مان را در شرایط بدی قرار داده است. اما واقعیت این است که اولا آیفون در آمریکا تولید نمی شود، بلکه در چین تولید می شود."

وی با بیان این که البته هنوز ممنوعیتی در زمینه واردات گوشی های آیفون اعلام نشده ادامه داد: "از طرفی فقط آیفون موبایل گرانی نیست. در بازار، آیفون جزء رده پرچمدار هاست و تمام برندهای دنیا پرچمدار دارند که در همان رده قیمت است. بنابراین صرفا نمی توان به آیفون رده لوکس را اطلاق کرد. در موبایل ها چند رده بندی داریم که قیمت این موبایل ها را تعیین می کند. اشتباه این است که تمرکز رده بندی را روی قیمت قرار دهیم، زیرا تمرکز رده بندی باید روی فناوری و امکانات باشد. بدین ترتیب موبایل ها به چند دسته پرچمدار، میان رده و ارزان قیمت با پایین رده تقسیم می شوند. "

 

چرا ارز گوشی های بالای 600 دلار تا کنون تامین نشده است؟

عالیان با بیان این که اگر چه واردات گوشی های بالای 600 دلار هنوز ممنوع اعلام نشده، اما مدتی است که ارز آنها نیز تامین نشده است، اظهار کرد:" گوشی ارزان قیمت این تصور را ایجاد می کند که موبایل گران تر، لوکس است. در صورتی که فناوری و امکانات است که تعیین می کند ارزش موبایل های پرچمدار بیشتر از 600 دلار باشد. بنابراین اگر می خواهیم از کلمه لوکس استفاده کنیم، فقط نباید آن را به آیفون تعمیم دهیم، در صورتی که همه برندها پرچمدار دارند و پرچمدار هایشان بالای 600 دلار هستند. خارج از این بحث که سال ها درباره اش صحبت می شود، بحث جدی این است که موبایل های بالای 600 دلار فعلا مدتی است که وارد ایران نمی شود. اگرچه وارداتشان ممنوع نشده، اما ارزشان هم تامین نشده است. "

 

از نظر ایشان ممنوعیت واردات با تامین نشدن ارز دو موضوع متفاوت است، ولی سوال اینجاست چرا ارز موبایل های بالای 600 دلار هنوز تامین نشده است؟

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در پاسخ به این سوال گفت: "چون تامین ارز آنها بر اساس مصوبه ای که سال گذشته در خصوص تهاتر ارز خشکبار و موبایل های بالای 600 دلار تصویب شد، باید از طریق ارز تهاتری با خشکبار باشد. برای این کار تالار دومی در نیما تشکیل شد، اما هماهنگی های لازم برای تامین ارز خشکبار برای موبایل در آن تالار صورت نگرفت. بانک مرکزی در این خصوص نگرانی هایی دارد که دو مرتبه مجبور شده تالار دوم را ببندد. چون نگرانی هایشان از جنس اقتصاد کلان، چند نرخی شدن ارز و مسائل دیگر است که باعث می شود تاثیر مستقیم روی بازار و کلیه اجناس بازار بگذارد."

در ادامه ایشان افزودند: "به همین خاطر تالار دوم را فعلا بستند یا حتی اگر هم باز باشد در آن اتفاق خاصی نمی افتد، به این دلیل که هنوز در آن هماهنگی و انسجام برای تامین ارز خشکبار و تقاضایی که از طریق وارد کنندگان موبایل باید آن ارز را جذب کند، صورت نگرفته است. درنهایت قرار شده است در هفته جاری این تصمیم گیری صورت بگیرد که به چه ترتیبی این فرآیند اجرا شود تا کمترین آسیب را هم به تامین کنندگان ارز بزند و هم به وارد کنندگان و هم کمترین تاثیر را در بازار نهایی برای مصرف کننده داشته باشد."

 

به نظر آقای عالیان، با وجود این حتما باید برای منابع، مدیریت و برنامه ریزی شود و به همان نسبت هم برنامه ریزی دقیقی برای تامین کالا در کشور صورت پذیرد. ایشان در ادامه اضافه کرد: "وقتی می گوییم عدد بزرگی موبایل در یک سال وارد کشور شده، به همان نسبت هم مصرف شده. یعنی تقاضا برای این میزان واردات وجود داشته است. بنابراین باید حواسمان به تقاضا هم باشد، عرصه تامین را تنگ نکنیم که تاثیر مستقیم روی تقاضا داشته باشد و بازار را ملتهب کند. باید به این موارد هم توجه داشت و تصمیماتی که گرفته می شود با توجه به عواقب و پیامد هایش باشد و شرایط را به شکل مطلوبی پیش ببرد. "

 

آمارهای گمرک نشان می دهد که ارزش واردات موبایل های بالای 600 دلاری که سال گذشته به کشور وارد شده اند به 1.3 میلیارد دلار می رسد که این میزان معادل 32 درصد کل ارزش و 6.2 درصد کل تعداد گوشی های وارد شده به کشور می باشد. این آمار در حالی است که از سال گذشته عوارض واردات گوشی ها بالا رفته و حقوق گمرکی آن نیز به 12 درصد رسیده است.

 

به نظر می رسد صرفا نمی توان با اطلاق واژه لوکس به یک کالای مصرفی، بحث ممنوعیت، محدودیت و یا تغییر در نحوه ی واردات یک کالا را مطرح کرد و بدون توجه به حواشی و تاثیرات آن، این اخبار را در جامعه منتشر کرد. زیرا حتی اعلان چنین اخباری بازار موبایل ایران را با شوک بزرگی مواجه خواهد کرد و همه گوشی های پرچمدار را با افزایش قیمت سرسام آوری مواجه خواهد کرد

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 180 تاريخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:25

اپراتور ایرانسل به عنوان حامی باشگاه پرسپولیس، در مزایده ای که از 25 اسفند 1400 آغاز و تا 10 فروردین ماه 1401 ادامه داشت، شماره های رند ایرانسل با پیش شماره 0900 با 6 بار تکرار عدد 6 را به مزایده گذاشت. سیم کارت های 0900 ایرانسل، جدیدترین پیش شماره در شبکه تلفن همراه کشور است که از 4 آبان ماه 1400 با شعار "تو فوق العاده ای" و "0900؛ خط نسل متمایز" عرضه شد.

با آغاز نیم فصل دوم 1401- 1400 لیگ برتر فوتبال ایران، اپراتور ایرانسل با امضای قراردادی، عنوان حامی رسمی باشگاه فرهنگی – ورزشی پرسپولیس را از آن خود کرد. بر اساس این قرارداد ایرانسل، علاوه بر اقدامات خود در چارچوب مسئولیت و سرمایه گذاری اجتماعی شرکتی، موظف است تا با هدف ایجاد شور و نشاط در جوانان به عنوان جامعه اصلی مشترک بین این اپراتور و باشگاه پرسپولیس و کمک به توسعه پایدار و ارتقای جایگاه اقتصادی و فرهنگی باشگاه پرسپولیس و استفاده حداکثری از ظرفیت های بالقوه موجود برای ارائه خدمات بیشتر به هواداران این باشگاه، از باشگاه پرسپولیس حمایت کند.

در همین راستا، اپراتور ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور ،همزمان با برگزاری شهرآورد تهران، مزایده ی شماره های رند ایرانسلی ویژه هواداران باشگاه پرسپولیس را با هدف حمایت بیشتر از این باشگاه برگزار کرد. این رویداد که در ورزشگاه شهید کاظمی تهران ( محل تمرین تیم فوتبال پرسپولیس ) برگزار شد، سیم کارت های رند با پیش شماره 0900 و 6 بار تکرار عدد 6 که به مناسبت شهرآورد تهران به حراج گذاشته شده بود، به برندگان این حراج تحویل داده شد.

شماره های عرضه شده در این مزایده شامل 09006666660، 09006666661، 09006666669 و ... بودند که از این بین خاص ترین شماره عرضه شده در این مزایده شماره 09006666666 می باشد. البته در این مراسم که با حضور برخی از بازیکنان و پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس، از جمله کریم باقری و افشین پیروانی برگزار شد، علاوه بر تحول سیم کارت های رند، 10 عدد توپ رسمی لالیگا توسط اپراتور ایرانسل و 10 عدد پیراهن شماره 6 با امضای پیشکسوتان و بازیکنان از سوی باشگاه پرسپولیس به رسم یادبود به خریداران اهدا شد..

ضمنا در چارچوب اجرای این مزایده، 30 درصد از درآمد حاصل از فروش سیم کارت های مذکور، با هدف کمک به رشد تیم های باشگاه پرسپولیس به این باشگاه اهدا خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در مزایده ی شماره های رند ایرانسل، می توانند به پرتال ویژه برگزاری مزایده های این اپراتور به نشانی shop. Irancell.ir/rond مراجعه کنند.

منبع: وبلاگ رندباز

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 369 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:45

۴ هیجان اصلی

هر یک از این ۴ هیجان اصلی در زندگی بسیار اتفاق می افتند و ما در کل زندگی با آن ها سر و کار داریم، البته میزان مزایا یا معایبی که هر یک از این هیجان ها برای ما دارند بستگی به شدت آن ها نیز دارد. شما نیز در زندگی روزمره خود همراه با انواع مختلف هیجان ها دست و پنجه نرم می کنید و این روند از دوران نوزادی شروع شده است. حال برخی از هیجان ها لذت بخش هستند (مانند شادی) و برخی دیگر آزار دهنده و ناخوشایند (مانند غم) می باشند.

خشم

خشم نوعی هیجان و وضعیت روانی است که در نتیجه آزردگی شدید افراد به وجود می آید. از جمله علائم ظاهر شدن این این نوع از هیجان افزایش فشار خون، افزایش تعداد ضربان قلب و افزایش میزان آدرنالین ترشح شده در خون می باشد. بنابراین خشم نوعی هیجان است که مغز ما نسبت به درد وارد شده از خود بروز می دهد.

غم

نوع دیگری از هیجان، غم است. غم احساسی است که در نتیجه وارد شدن ضرر به فرد یا از دست دادن چیزی یا کسی ایجاد می شود. این نوع هیجان معمولاً با اشک، کاهش انرژی بدن و انزوا خود را نشان می دهد. البته، این نوع از هیجان یک امر طبیعی در همه افراد است اما افزایش بیش از حد این هیجان به همراه اضافه شدن عوامل استرس زای دیگر ممکن است افسردگی را در افراد ایجاد کند.

ترس

ترس نوعی از هیجان است که در واکنش فرد نسبت به خطرات واقعی پیرامون خود به وجود می آید و یک هیجان ناخوشایند می باشد. برخی از نظریه پردازان مانند جان واتسن و پال اکمن، ترس را واکنشی به محرک های منفی خاص می دانند که از ساز و کارهای بقا می باشد

شادی

هیجان خوشحالی یک حالت روانی در افراد همراه با احساس لذت، عشق، خوشبختی و شادی می باشد. محققان به این نتیجه رسیده اند که شادی منجر به تقویت سیستم دفاعی بدن و تقویت سیستم اعصاب خواهد شد . بنابراین از این نظر یکی از زیباترین هیجان ها نیز می باشد زیرا بسیار برای شما خوشایند بوده و برای جسم شما مفید است.

بازی ها و تخلیه هیجان

پرداختن به بازی های هیجان انگیز برای تخلیه سطحی هیجان مناسب بوده و راهی برای ایجاد شعف و شادی است. به همین دلیل این قبیل بازی ها و ایجاد هیجان می تواند تا حدی بهداشت روانی جامعه و فرد را تامین کند. برای مثال تماشای فوتبال یا رفتن به استادیوم، سطح انرژی روانی فرد را بالا می برد. این مساله، باعث ایجاد شادی در فرد و در نتیجه در جامعه می شود، اما اگر مشکل فرد عمیق باشد، بازی هایی که برای تخلیه هیجان طراحی می شوند، تاثیر چندانی روی فرد نداشته و باعث درمان او نمی شوند. در کل، انجام این بازی ها و هر تفریحی به شیوه درست می تواند باعث شادی شود.

 

اتاق فرار رویا سراسر هیجان

فکر کن چشماتو ببندی و وقتی دوباره بازشون میکنی یهو یه جای خیلی عجیب و رنگارنگ باشی که هیچ خاطره ای ازش نداری و برات کاملا جدیده.

دیوارا، زمین، نور و هرچی که دور و برته رو تا حالا اینجوری کنار هم ندیدی.

خیلی زود متوجه میشی که این دنیای فانتزی هم قوانین خاص خودش رو داره و برای خارج شدن ازش، باید محدودیت ها رو کنار بزاری.

اتاق رویا بر پایه فعالیت بدنی هست.ابتدای بازی اتاق فرار به شما کلاه مخصوص داده میشه.

تم این اتاق کاملا فان هست و البته پر از هیجان و اتفاقات باحال و خنده دار برای شما و گروهتون.

اتاق فرار رویا همونجاییه که میتونی توش هیجان ماجراجویی ها رو فراتر از واقعیت و بدون حد و مرز در اتاق فرار انیگما تجربه کنی!

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

 

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 158 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 11:06

با پایان یافتن ماه میهمانی خدا، به مناسبت عید سعید فطر، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل مانند سال های گذشته، هدایای ویژه ای برای مشترکین خود در نظر گرفتند که از سوی روابط عمومی این اپراتورها اعلام گردید. 

 

اپراتور همراه اول

 

بسته ترکیبی با تخفیف ویژه اپراتور همراه اول به مناسبت عید سعید فطر شامل همه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول، سیم کارت اعتباری همراه اول و سیم کارت انارستان این اپراتور خواهد شد

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت سیار ایران، بسته ترکیبی ویژه ی عید سعید فطر همراه اول شامل: 3 گیگابایت اینترنت، 3 ساعت مکالمه درون شبکه به مدت 3 روز با قیمت ویژه 10،000 تومان می باشد که کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری #67*100* ( ستاره 100 ستاره 67 مربع ) نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند.

مشترکین انارستانی این اپراتور نیز می توانند همین بسته ی ویژه را با قیمت 5،000 تومان و با شماره گیری کد دستوری #6671*100* ( ستاره 100 ستاره 6671 مربع ) فعال سازند.

مدت زمان فعال سازی این بسته برای کلیه مشترکین سیم کارت همراه اول (سیم کارت های دائمی، اعتباری و انارستانی ) از روز شنبه 10 اردیبهشت ماه 1401 تا روز سه شنبه 14 اردیبهشت ماه خواهد بود و امکان فعال سازی آن علاوه بر کد دستوری اعلام شده از طریق اپلیکیشن "همراه من" نیز امکان پذیر است.

البته بر اساس اعلام همراه اول، امکان تمدید مجدد بسته ترکیبی ویژه ی عید سعید فطر برای مشترکینی که حجم اینترنت و مکالمه آنها در بازه زمانی تعیین شده، به اتمام برسد، وجود خواهد داشت

 

اپراتور ایرانسل

 

روابط عمومی ایرانسل، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه ایرانیان به مناسبت گرامیداشت عید سعید فطر، هدیه عید فطر اپراتور ایرانسل که شامل بسته ترکیبی دیتا و مکالمه ی ایرانسلی با قیمت تخفیفی می باشد را اعلام نمود.

همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر، کلیه مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و اعتباری آن، می توانند یک بسته ترکیبی که شامل دو ساعت مکالمه ایرانسلی درون شبکه و دو گیگابایت اینترنت بین المللی می شود را تنها با پرداخت 8000 تومان دریافت کنند. 

این بسته ی تخفیفی یا همان عیدی عید فطر ایرانسل که اعتبار آن دو روز از زمان فعال سازی می باشد، در روزهای 12 و 13 اردیبهشت ماه 1401 مصادف با تعطیلات عید سعید فطر در دسترس همه مشترکین سیم کارت ایرانسل خواهد بود. 

بنابراین مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل و سیم کارت دائمی ایرانسل می توانند در روزهای مشخص شده، با شماره گیری کد دستوری #5* ( ستاره پنج مربع ) و یا مراجعه به بخش خرید بسته اینترنت پیشنهادی در سوپر اپلیکیشن" ایرانسل من" نسبت به فعال سازی این بسته ترکیبی اقدام نمای 

منبع: وبلاگ رندباز

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 289 تاريخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:26

رسیدن به اینترنتی با سرعت حداقل 25 مگابایت برای کاربران خانگی و 100 مگابایت برای کسب و کارها هدفی است که در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات و نیز برنامه ششم توسعه کشور بر آن تاکید شده است.

وزیر ارتباطات در بدو ورود به این وزارت خانه، اولویت برنامه های خود را به حل مشکل اینترنت ثابت اختصاص داد و پس از آن بارها اعلام نمود که شبکه پر سرعت و با کیفیت حق تک تک مردم بوده و برای تحقق آن به صورت شبانه روزی تلاش خواهد کرد.

به نقل از پایگاه خبری رندباز، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان جلسه هیات دولت درباره طرح صیانت و افزایش بهای اینترنت بیان داشتند:" اپراتورهای تلفن همراه( همراه اول،ایرانسل،رایتل و...) از ما خواستند با توجه به تورمی که در این چند سال بوده، بسته های جدید با قیمت جدید معرفی کنند که ما مخالفت کردیم ".

ایشان در ادامه تاکید کردند" ما مخالف هرگونه افزایش قیمت و معرفی بسته های جدید با قیمت های جدید هستیم؛ مگر این که تضمین دهند کیفیت شبکه را طی یک برنامه زمان بندی مشخص افزایش می دهند."

اصلاح تعرفه های اینترنت از جمله مطالباتی بود که در ماه های پایانی سال از سوی اپراتورها مطرح شد و توسعه و سرمایه گذاری در این بخش را در گرو افزایش تعرفه ها با توجه به تورم اقتصادی کشور می دانستند. با توجه به اینکه مجلس افزایش هر گونه تعرفه اینترنت را تا پایان سال 1400 غیرقانونی و ممنوع اعلام کرده بود، به همین خاطر تمام امید اپراتورها به دولت سیزدهم بود که در نهایت با موافقت دولت، از 25 فروردین ماه 1401 تعرفه های اینترنت به طور رسمی افزایش پیدا کرد.

وزیر ارتباطات در خصوص کندی سرعت اینترنت گفت: " تندی و کندی باید ملاک داشته باشد؛ ممکن است سرعت اینترنت در خانه ما زیاد باشد و در محل کار شما کم باشد یا بالعکس. بر اساس رتبه بندی جهانی که هفته گذشته منتشر شد، رتبه ما 6 پله ارتقا پیدا کرده، از رتبه 80 به رتبه 74 ارتقا پیدا کردیم. در خصوص سرعت هم در رتبه 21 بودیم و حالا به 25 رسیده ایم. ممکن است در جاهایی اختلال وجود داشته باشد و این طبیعی است. هر کسی مشکلی داشت می تواند با سامانه ما تماس بگیرد. میانگین سرعت کشور رو به رشد است."

برای حل چالش کیفیت اینترنت موضوعاتی مانند : توسعه شبکه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری، اصلاح تعرفه خدمات ارتباطی، راه اندازی نسل پنجم موبایل، پیاده سازی دولت هوشمند و ... وجود دارد که انتظار می رود بعد از افزایش صد درصدی قیمت اینترنت، شبکه ارتباطی کشور در سال 1401 سرعت و کیفیت اینترنت را به میزان قابل توجهی بهبود دهد.

زارع پور در خصوص طرح صیانت گفت :" ما چیزی به نام طرح صیانت نداریم و هر زمان مجلس تصویب کرد می توانیم آن را ببینیم. مجلس مخیر است که قانون گذاری کند. ما از روز اولی که دولت مستقر شد برای اصلاح طرحی که در مجلس بود پیش قدم شدیم و ده ها جلسه گذاشتیم و شاید ده ها جلسه را بنده خودم با نماینده ها داشتیم و حالا این طرح به یک بلوغ نسبی رسیده است. "

اما همچنان اشکالاتی که در آن وجود دارد و باید ببینیم مسیر تصویب آن چگونه در مجلس پیش خواهد رفت. ما دوباره فعال خواهیم شد و آن اشکالات هم اگر برطرف شود موضع دولت این است که فضای مجازی نیاز به قانون دارد و 15 سال است که از آخرین قانون مصوب در این حوزه می گذرد.

تابستان 1400 طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در فهرست طرح های مورد بررسی صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که با انتقادات گسترده کاربران فضای مجازی و رسانه های روبرو شد. با وجود همه اعتراضات روز سه شنبه سوم اسفند ماه 1400، کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی کلیات طرح صیانت را به تصویب رساند که با اعتراضات گسترده کاربران فضای مجازی رو به رو شد.. اما در ساعات آخر همان روز معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی با صدور نامه ای، مصوبه طرح حمایت از حقوق کاربران در کمیسیون ویژه مجلس را باطل اعلام کرد.

با توجه به این که این طرح از نظر نمایندگان مردم به دنبال ساماندهی فضای مجازی، حمایت از پیام رسان داخلی و متخصصان ایرانی است؛ مجلس کاملا مصمم است که این طرح را  به پیش ببرد، ولی از سوی دیگر مردم معتقدند دولت با تصویب این طرح به دنبال اعمال محدودیت بیشتر است. حال باید منتظر ماند و دید که این طرح پرحاشیه و جنجالی که به یکی از دغدغه های فکری مردم تبدیل شده، در نهایت چه سرانجامی خواهد داشت.

منبع: وبلاگ رندباز

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 131 تاريخ : يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:29

خبر فروش میلیاردی سیم کارت های همراه اول، خبری نیست که این روزها کسی را شگفت زده کند، زیرا چند سالی است که هر چند وقت یک بار فروش شماره های رند به قیمت های گزاف، رسانه ای شده و خبرهایی از تهاتر یک شماره با یک دستگاه ماشین یا آپارتمان شنیده می شود. ولی این بار خبر فروش سیم کارت سابق ناصر حجازی، سرمربی محبوب سابق تیم استقلال به قیمت یک میلیارد تومان بسیار شگفت انگیز و عجیب بود. زیرا فروش یک سیم کارت صرفا برای کمک به کودکان سرطانی، می تواند از زیباترین رفتارهای انسانی باشد که امید می رود، روز به روز بیشتر و بیشتر گردد. 

ناصر حجازی که در سال 90 در اثر سرطان در گذشت از پیشکسوتان محبوب ورزش فوتبال و سرمربی سابق تیم استقلال بود که حتی سال ها بعد از فوتش، هنوز هم برخی از طرفداران هم چنان به تلفن همراه ایشان پیام می فرستادند و یادش را زنده نگه می داشتند.

طبق اعلام آتیلا حجازی پسر ناصر حجازی، سیم کارت دروازه بان سابق استقلال به ارزش یک میلیارد تومان به فروش رسید و قرار است این پول خرج کودکان مبتلا به سرطان گردد.

آتیلا حجازی در استوری اینستاگرامش این خبر را این گونه رسانه ای کرد:

"دوستان عزیزم، سیم کارت پدرم به مبلغ یک میلیارد تومان به فروش رفت .ممنونم از تمام پیام های انسان دوستانه شما و ان شاءالله با این رقم بتوانیم گوشه ای از مشکلات کودکان مبتلا به سرطان را التیام بخشیم.

لازم به ذکر هست افراد بی شماری تمایل به خرید این خط داشتند که قسمت یکی از خیرین تاجی شد و بسیار خوشحالم چون می دانم پدرم نیز از این بابت خوشحال است."

آن چه در این خبر بیش از هر چیزی مسرت بخش است، محبوبیت بالای ناصر حجازی به عنوان اسطوره آبی ها و چهره ماندگار تاریخ باشگاه استقلال است که سال ها بعد از مرگش نیز بانی خیر و برکت گردیده است.

روحش شاد و یادش گرامی

منبع: وبلاگ رندباز

 

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 359 تاريخ : شنبه 17 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:52

خرید بسته های اینترنت از فروردین ماه سال 1401 به عملیاتی ناخوشایند تبدیل شده است که علاوه بر افزایش قیمت و کاهش حجم، حذف بسته ها را نیز در پی داشته است.

بعد از درخواست مکرر اپراتورها مبنی بر افزایش صد درصدی قیمت اینترنت و اعلام موافقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مشترکین دو اپراتور اصلی کشور یعنی همراه اول و ایرانسل، شاهد تغییرات اساسی در اعلام بسته ها بودند.

پیش از این مشترکین ایرانسل به ازاء هر گیگابایت اینترنت مبلغ 2،950 تومان ( بدون احتساب مالیات و ارزش افزوده) هزینه می کردند که حالا با خرید بسته هفت گیگابایتی یک ماهه به قیمت 28،200 تومان، قیمت هر گیگابایت اینترنت معادل 4،300 تومان تخمین زده می شود که جای هیچ گونه اعتراض و نارضایتی هم وجود ندارد. چرا که بعد از اعلام رضایت رگولاتوری و وزارت ارتباطات مشترکین ایرانسل، چاره ای نمی ماند جز خرید بهترین و به صرفه ترین بسته از بین پیشنهاد های نامنصفانه موجود.

 

راهنمای خرید بسته یک ماهه اینترنت موبایل ایرانسل

پر حجم ترین بسته اینترنت یک ماهه ایرانسل هفت گیگابایت می باشد که هر گیگابایت برای مشترکین؛ دست کم معادل 4،030 تومان تمام می شود. اگر مشترک کم مصرفی هستید، پیشنهاد می شود بسته یک ماهه با ظرفیت پنج گیگابایت اینترنت به قیمت 23،600 تومان را خریداری کنید که در آن صورت قیمت هر گیگابایت اینترنت معادل 4،720 تومان تمام می شود.

 

مقایسه قیمت تمام شده بسته یک ماهه اینترنت ایرانسل

حجم بسته اینترنت

قیمت بسته بدون احتساب مالیات

قیمت تمام شده هر گیگابایت

هفت گیگابایت

28/200 تومان

4/030 تومان

پنج گیگابایت

23/600 تومان

4/720 تومان

چهار گیگابایت

21/300 تومان

5/325 تومان

سه گیگابایت

19/000 تومان

6/333 تومان

دو گیگابایت

14/000 تومان

7/000 تومان

یک گیگابایت

10/500 تومان

10/500 تومان

با توجه به جدول فوق و حجم بسته های پیشنهادی، به نظر می رسد مشترکین ایرانسل باید در طول ماه حداقل دو بار نسبت به خرید بسته جدید و یا تمدید بسته اینترنت موبایل خود اقدام نمایند.

 

راهنمای خرید بسته دوماهه و چهار ماهه اینترنت موبایل ایرانسل

با توجه به اقدام بی سابقه ایرانسل در خصوص حذف بسته های شش ماهه و یک ساله، اگر مشترک پر مصرفی هستید که مصرفتان در یک ماه بیشتر از هفت گیگابایت است، می توانید به خرید بسته دو ماهه و یا چهار ماهه ایرانسل بیندیشید. در این مورد که از تنوع و حق انتخاب هم خبری نیست، فقط می توانید از اینترنت دو ماهه با حجم 10 گیگابایت و یا حجم 15 گیگابایتی چهار ماهه استفاده کنید. 

 

حجم و اعتبار زمانی بسته اینترنت

قیمت بسته بدون احتساب مالیات

قیمت تمام شده هر گیگابایت

10 گیگابایت دو ماهه

36/000 تومان

3/600 تومان

15 گیگابایت چهار ماهه

62/000 تومان

4/135 تومان

در هر صورت اگر مشترک کم مصرفی هستید، خرید بسته با مدت اعتبار بیشتر، از نظر اقتصادی به صرفه تر است. زیرا در این صورت نگرانی کمتری بابت سوخت شدن حجم بسته ها خواهید داشت.

 

راهنمای خرید بسته ارزان اینترنت موبایل ایرانسل

بسته های روزانه ایرانسل به صورت یک روزه، سه روزه، هفت روزه و 15 روزه عرضه می شود که در زمان های اضطراری یک بسته یک روزه با حجم 1.5 گیگابایت با قیمت 7،400 تومان مناسب خواهد بود. البته ایرانسل یسته 2.5 گیگابایتی یک روزه و سه روزه به قیمت 9،400 و 11،000 تومان هم دارد.

برای خرید بسته های هفت روزه اینترنت موبایل ایرانسل در حجم های 1.5، 2.5 و 5 گیگابایت باید قیمت های 10،900، 13،000 و 18،000 تومان را پرداخت کنید. قیمت بسته پنج گیگابایتی 15 روزه هم 18،500 تومان می باشد.

 

بسته های ارزان اینترنت ایرانسل

اعتبار و حجم بسته

1/5 گیگابایت

2/5 گیگابایت

5 گیگابایت

یک روزه

7/400 تومان

9/400 تومان

-

سه روزه

9/000 تومان

11/000 تومان

-

هفت روزه

10/900 تومان

13/000 تومان

18/000 تومان

سی روزه

11/500 تومان

14/500 تومان

18/500 تومان

بهتر است صرف نظر از پیشنهاد ما، بهترین بسته را کاملا بر اساس میزان مصرف و نیاز خود انتخاب نمایید تا بتوانید بهتر هزینه های مربوط به این بخش را مدیریت کنید.

منبع: وبلاگ رندباز

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 387 تاريخ : شنبه 17 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:40

نحوه انتخاب اتاق فرار یکی از موارد مهم در هنگام بازی 60 دقیقه ای است، خصوصاً اگر با گروهی هستید که قبلاً این اتفاق را تجربه نکرده اند. اولین نکته ای که باید در ذهن داشته باشید سطح دشواری است که می خواهید دنبال کنید.

برخی از اتاق ها چالش برانگیزتر از اتاق های دیگر هستند و اتاق فرار انیگما می تواند به شما کمک کند تا بر اساس مهارت های حل معما و فرار از اتاق، سطح مناسب اتاق را برای خود انتخاب کنید. فضای اتاق فرار برای افراد مبتدی معمولاً برای کسانی است که تجربه ای در رویدادهای اتاق فرار ندارند و نمی دانند چه وقایعی انتظار آنان را میکشد! برخلاف تصور عمومی، ممکن است برای گروه شما لذت بیشتری داشته باشد که قبل از رفتن به اتاق هایی با معماهای پیشرفته، در سطح مبتدی خود را محک بزنید.

یک اتاق با سطح متوسط ​​برای افرادی که قبلا بازی اتاق فرار را انجام داده اند اختصاص داده شده است، انتظارات آنها از بازی، یک پایان بی نقص و بدون اتلاف وقت می باشد. به همین ترتیب، یک اتاق فرار پیشرفته برای افراد و گروه های ماجراجو که قبلاً اتاق فرار را زیاد تجربه کرده اند، مناسب است و آنها ترجیح می دهند اتاقی را انتخاب کنند که به آنها کمک کند حتی قبل از اتمام وقت، در تفکر و منطق خود فرو روند.

فرار از اتاق همچنین توسط معماهای مختلف که در اتاق گنجانده شده طبقه بندی می شود. همانطور که همه ما می دانیم، روش های مختلفی برای حل هر معما یا انجام یک بازی وجود دارد. برای بعضی، نقاط قوت در منطق نهفته است، دیگران چشم جستجو دارند، در حالی که بقیه در فعالیت های بدنی سرآمد هستند. این سه مورد (منطق ، جستجو و فیزیکی) همگی برای هر اتاق معماهای اتاق فرار موجود هستند.

انتخاب امکانات و تم اتاق فرار

امکانات اسکیپ روم دارای سه دسته کلی است که تجربه بازیکن را هدایت می کند: ماجراجویی، رمز و راز و وحشت. هر موضوع دارای یک نوع سختی است که از سختی کم تا زیاد متغیر است. گروه خود را بسنجید و ببینید به نظر شما کدام سطح و موضوع برای گروه شما بهترین یا سرگرم کننده است. بالاخره شما دنبال تجربه هستید نه استرس!

ماجراجویی

این اتاق در بخش سختی کم طبقه بندی می شود. به این معنی که بازی زمان بندی شده است، اما به اندازه سایر اتاق ها دارای سختی زیاد نیست. تم ماجراجویی برای هر بازیکنی که می خواهد اوقات خوبی داشته باشد، بخندد، سرگرم شود و معمای آن سبک باشد عالی است.

رمز و راز و تعلیق

اتاقی با موضوع رمز و راز که در بخش متوسط ​​طبقه بندی می شود و می تواند جهشی از تاریکی، صداهای شبح وار، مضامین زندان یا فرار از دست یک قاتل روانی مثل اتاق روانی وجود داشته باشد. اگر دوست دارید ضربان قلب خود را تندتر کنید، این یک اتاق مناسب برای شما و گروه شما است.

یک اتاق را بر اساس اندازه گروه خود انتخاب کنید

در حالی که می توانید از هر اتاق تم برای گردش گروهی خود استفاده کنید، برخی از موضوعات اتاق فرار وجود دارد که برای گروه های بزرگتر بر اساس تنظیمات مناسب تر است. برای گروهی که بیشتر از تایمرهای اول تشکیل شده اند، انتخاب اتاقی که همه از آن لذت ببرند ضروری است! این می تواند به معنای یک اتاق ماجراجویی ملایم یا موضوع معمایی/تعلیق متوسط ​​باشد.

در اتاق فرار انیگما هر اتاقی را که انتخاب کنید، نیاز خود را مشخص کرده اید. تم اتاق فرار خودتون رو بسته به شخصیت خودتون انتخاب کنید و این جمله که ترسو هستم اما شاید در اتاق فرار نترسم اشتباه محض است. اتاق فرار رو جوری انتخاب کنید که بهش علاقه دارید:

شاد و هیجانی: اتاق رویا

ترسناک: اتاق کلبه

ترسناک مهیج: اتاق روانی

تاریکی مطلق و ترس و دلهره: اتاق تسخیر

معمایی: اتاق قتل مرموز

معمایی مهیج: اتاق جنگ

دلهره آور و بسیار ترسناک: اتاق هالای پوزان (اتاق فرار کرج)

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 160 تاريخ : يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:08

از 25 فروردین که با اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قیمت تعرفه های اینترنت به طور رسمی افزایش پیدا کرد؛ بسته های اینترنت ارائه شده با افزایش قیمت ها و تغییر حجم قابل ملاحظه ای روبرو شدند که ما را بر آن داشت تا به تغییرات ایجاد شده در بسته ها نگاهی بیندازیم. در بخش اول به بررسی بسته های اینترنت روزانه اپراتورها از نظر حجم و قیمت پرداختیم.

در این بخش بسته های اینترنت بلند مدت و ماهانه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل، را از نظر حجم و قیمت بررسی می کنیم:

 

بسته اینترنت یک ماهه

بسته اینترنت یک ماهه همواره از محبوب ترین بسته های مصرفی کاربران می باشد، به طوری که از بین بسته های بلند مدت، بسته های یک ماهه که معمولا با حجم های متفاوت ارائه می شوند، پر مصرف ترین بسته از سوی مشترکین هستند.

با تغییر تعرفه ها، در حال حاضر فقط مشترکین شاتل موبایل می توانند از بسته های یک ماهه با حجم کمتر از یک گیگابایت استفاده کنند. قیمت بسته های 200، 300، 500 و 850 مگابایتی شاتل موبایل به ترتیب 3،500، 4،900، 5،500 و 9،000 تومان می باشد.

 

بسته اینترنت یک ماهه اپراتورها

حجم و دوره اعتبار بسته

همراه اول

ایرانسل

رایتل

شاتل موبایل

1 گیگابایت

10،400 تومان + 100 مگابایت هدیه صبحانت

10/500 تومان

9/900 تومان

9/500 تومان


12،000 تومان + مکالمه و پیامک نامحدود داخل شبکه + 100 دقیقه مکالمه خارج شبکه و 100 پیامک خارج شبکه

 

2 گیگابایت

13،900 تومان + 200 مگابایت هدیه صبحانت

14/000 تومان

13/500 تومان

12/900 تومان


16،000 تومان + مکالمه و پیامک نامحدود داخل شبکه + 100 دقیقه مکالمه خارج شبکه و 100 پیامک خارج شبکه

 

2/5 گیگابایت

-

-

-

14،000 تومان + مکالمه نامحدود درون شبکه

3 گیگابایت

19/000 تومان

19/000 تومان

17/900 تومان

15/500 تومان

4 گیگابایت

21/300 تومان

21/300 تومان

19/900 تومان

18/400 تومان


 

24،000 تومان + مکالمه و پیامک نامحدود داخل شبکه + 200 دقیقه مکالمه خارج شبکه و 200 پیامک خارج شبکه

 


 

41،900 تومان + 20 گیگابایت اینترنت ثابت

4/5 گیگابایت

-

-

-

19/000 تومان

5 گیگابایت

23/600 تومان

23/600 تومان

21/900 تومان

-

7 گیگابایت

28/200 تومان

28/200 تومان

24/900 تومان

27/500 تومان

8 گیگابایت

-

-

26/500 تومان

-

10 گیگابایت

-

-

28/900 تومان

70،000 تومان + 30 گیگابایت اینترنت ثابت

12 گیگابایت

-

-

-

35/500 تومان

15 گیگابایت

-

-

34،900 تومان

(عرضه در اپلیکیشن)

-

20 گیگابایت

-

-

49/900 تومان

-

30 گیگابایت

-

-

-

80/000 تومان

50 گیگابایت

-

-

-

98/000تومان


 

165،000 تومان + 50 گیگابایت اینترنت ثابت

حداکثر حجم بسته های یک ماهه برای اپراتورهای همراه اول و ایرانسل 7 گیگابایت می باشد که با قیمت یکسان 28،200 تومان عرضه می گردد.

برای رایتلی ها حداکثر حجم اینترنت یک ماهه 20 گیگابایت به قیمت 49،900 تومان می باشد. اما حداکثر حجم بسته اینترنت شاتل موبایل 50 گیگابایت بوده که با قیمت 98،000 تومان عرضه می گردد. بسته ترکیبی 50 گیگابایت اینترنت ثابت شاتل موبایل نیز برای مشترکان اینترنت خانگی شاتل با تعرفه 165،000 تومان می باشد.

 به طور کلی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در ارائه بسته های یک ماهه نسبتا ضعیف عمل کرده و حجم و تعداد بسته های اعلامی از سوی آنها بسیار کمتر از بسته های اعلامی اپراتورهای رایتل و شاتل موبایل می باشد.

 

بسته های 2، 3 و 4 ماهه اپراتورها

بررسی بسته های دو ماهه نشان می دهد که به غیر از شاتل موبایل کلیه مشترکین می توانند از بسته 2 ماهه ارائه شده از سوی اپراتور خود استفاده نمایند.

 

بسته های دو، سه و چهار ماهه اپراتورها

حجم و دوره اعتبار بسته

همراه اول

ایرانسل

رایتل

ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 384 تاريخ : يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:19

بعد از گران شدن تعرفه اینترنت از سوی اپراتورها و تایید نهایی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، طبیعتا هزینه های این بخش برای کاربران افزایش یافته و آنها تلاش می کنند تا با دقت و حساسیت بیشتری اقتصادی ترین و بهینه ترین بسته را انتخاب نمایند. هرچند که از نظر اپراتورها این افزایش قیمت تفاوت فاحشی با قیمت های قبل از عید نداشته، ولی به نظر می رسد برای مصرف کننده همین تفاوت اندک هم مورد توجه قرار گرفته است.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا بسته های اینترنت روزانه ( یک روزه، سه روزه، هفت روزه و 15 روزه) هر چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل را از کوتاه ترین زمان مورد بررسی قرار دهیم:

اینترنت یک روزه

در حال حاضر اپراتور رایتل با ارائه بسته 50 مگابایتی عرضه کننده کوچکترین حجم اینترنتی اپراتورها می باشد که قیمت آن 1،400 تومان می باشد.کمترین حجم اینترنت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز 60 مگابایت است که با قیمت 1،600 تومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

اپراتور ایرانسل علاوه بر بسته 60 مگابایتی یک روزه، بسته 100 مگابایتی یک روزه را نیز به قیمت 2،200 تومان ارائه می کند که در مقام مقایسه رایتل همین حجم را به قیمت 2،000 تومان در اختیار مشترکین خود قرار می دهد. البته کمترین قیمت در عرضه اینترنت 100 مگابایتی به شاتل موبایل تعلق دارد که آن را به قیمت 1،200 تومان و به همراه 100 دقیقه مکالمه درون شبکه ارائه می کند.

بسته 150 مگابایتی تنها از سوی اپراتور همراه اول به قیمت 2،700 تومان عرضه می گردد که مخصوص سیم کارت های اعتباری این اپراتور می باشد. بسته 200 مگابایتی هم برای کاربران ایرانسل با قیمت 3،200 تومان قابل خریداری می باشد.

 

بسته اینترنت یک روزه اپراتورها

حجم و دوره اعتبار بسته ها

همراه اول

ایرانسل

رایتل

شاتل

50 مگابایت

-

-

1/400 تومان

-

60 مگابایت

1/600 تومان ویژه سیم کارت اعتباری 

1/600 تومان

-

-

100 مگابایت

-

2/200 تومان

2/000 تومان

1،200 تومان + 100 دقیقه مکالمه درون شبکه 

150 مگابایت

2،700 تومان ویژه سیم کارت اعتباری

-

-

-

200 مگابایت

-

3/200 تومان

-

-

250 مگابایت

3/600 تومان

-

-

2،900 تومان + 100 دقیقه مکالمه درون شبکه

300 مگابایت

-

3/900 تومان

3/700 تومان

-

400 مگابایت

-

4/500 تومان

-

3/900 تومان

500 مگابایت

4/900 تومان

-

4/700 تومان

-

650 مگابایت

-

-

-

5،400 تومان + 100 دقیقه مکالمه درون شبکه

750 مگابایت

5/900 تومان

5/700 تومان

-

5/500 تومان

1 گیگابایت

6/400 تومان

-

6/200 تومان

5/800 تومان

1/5 گیگابایت

-

7/400 تومان

-

-

2/5 گیگابایت

-

9/400 تومان

-

8/400 تومان

3 گیگابایت

9/900 تومان

-

9/500 تومان

-

5 گیگابایت

-

-

-

17/000 تومان

7 گیگابایت

-

-

-

22/000 تومان

 

 

البته اپراتورها بسته های یک روزه با حجم یک گیگ و بیشتر هم دارند که توسط همه اپراتورها با قیمتی متفاوت ارائه می شود. با توجه به جدول فوق قیمت بسته یک گیگابایت اینترنت یک روزه همراه اول 6،400 تومان، رایتل 6،200 تومان و شاتل موبایل 5،800 تومان می باشد. ایرانسل بسته یک گیگابایتی یک روزه ندارد، ولی در عوض تنها اپراتور ارائه کننده بسته 1.5 گیگابایتی به ارزش 7،400 تومان می باشد.

بسته های 2.5 گیگابایتی یک روزه هم، فقط مخصوص اپراتورهای ایرانسل و شاتل موبایل بوده که به ترتیب به قیمت های 9،400 و 8،400 تومان عرضه می گردد.

اینترنت 3 گیگابایتی هم مخصوص مشترکین اپراتورهای همراه اول به قیمت 9،900 تومان و رایتل به قیمت 9،500 تومان ارائه می شود. شاتل موبایل هم تنها ارائه کننده بسته های اینترنت 5 گیگابایت و 7 گیگابایت یک روزه به قیمت 17،000 تومان و 22،000 تومان می باشد.

آنچه که در جدول فوق بیش از هرچیز جلب توجه می کند، تنوع بسته هایی است که اپراتورها در اختیار مشترکین خود قرار می interesting things...

ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 166 تاريخ : شنبه 10 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:27

همین حس کنجکاوی که شما رو به سمت این مطلب کشوند باعث شد که ما بریم دنبال معماهایی که تا حالا حل نشده و هنوزم بصورت مرموز باقی موندن. یادمه تو بچگیامون همش دنبال نقشه گنج بودیم و دیدن کارتون هایی مثل گالیور و خانواده دکتر ارنست باعث میشد که همش دنبال رفتن به ی جای عجیب و غریب یا پیدا کردن نقشه گنج باشیم. در واقع ما عاشق حل کردن معماهای گنجونده شده تو نقشه های گنج بودیم و با همین حس تا این سن بزرگ شدیم. هنوزم که هنوزه تا ی فیلم معمایی جنایی پخش میشه تا تهشو درنیاریم ول کن ماجرا نیستیم و وقتی نقش اصلی فیلم تمام معماها رو حل میکنه و به جواب میرسه ی جوری خوشحالی میکنیم انگار پای فوتبال نشسته بودیم و تیم ما دقیقه 90 گل زده و قطعاااا با صدای بلند میگیم: دیدی من گفته بودم تهش اینجوری میگه. حالا اگه بفهمی هنوزم معماهایی هستن که حل نشده، چه حسی پیدا میکنی؟ مو به تنتون سیخ شد؟

هرچی علم پیشرفت کرد و لایه های گسترده تری از اون برای انسان مشخص شد، سوالا هم عجیب غریب تر و بیشتر شدن، واسه همین انسان ها هم با انواع پژوهش ها و تحقیقات تلاش می کردن تا جوابای درست رو پیدا کنن. به طوری که الان خیلی از سوالایی که شاید تو اعصار گذشته دلیل و منطقی براش پیدا نمی شد، با پیشرفت دانش، دلایلی کاملا واضح و منطقی دارن.

این چرخه که در طول قرن ها هم چنان ادامه داره، همیشه هم موفق نبوده و هنوز هم معماها و سوالایی وجود داره که هیچ جواب واضح و مشخصی واسش پیدا نمی شه. البته کسایی هم هستن که معتقدن این سوالا و معماها بی جوابن و هر چه از عمر بشر بگذره و علم و دانش پیشرفت کنه، باز هم لاینحل و بی پاسخ می مونن.

در اینجا به چند نمونه از معماهای حل نشده و سرگرم کننده که هنوز برای پژوهشگران و دانشمندان ناشناخته ست، اشاره می کنیم:

دست نوشته های ووینیچ

کتاب دست نوشته های ووینیچ ( Voynich manuscript ) که در سال 1912 بدست آمده، کتابیه 240 صفحه ای که به خطی عجیب و نامعلوم نگاشته شده که در اون تصاویری رازآلود از گیاهان و نمودارهای عجیب و غریب دیده میشه. این کتاب که لقب مرموزترین کتاب خطی دنیا رو به خودش اختصاص داده، نویسنده نامعلومی داره و تا حالا رمز گشایی نشده.

مثلث برمودا

برمودا یه گروه جزیره تحت حکمرانی دولت بریتانیائه که 138 جزیره داره و در اقیانوس اطلس شمالی قرار گرفته. مهم ترین رمز و راز این مثلث برمی گرده به ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماهایی که تو این محدوده در حال حرکت بودن. نخستین گزارش ثبت شده از این منطقه اشاره داره به گزارش کریستف کلمب که گفته بود قطب نما تو این محدوده جهت های عجیبی رو نشون می داد.

تو همین دو دهه گذشته، دو ناپدیدی در مثلث برمودا اتفاق افتاد؛ یکی در سال 2015 که یه کشتی حمل بار با 33 نفر خدمه که در طوفان گیر افتاده بود؛ برای چند هفته ناپدید شد و بعد از چند هفته کشتی بدون هیچ اثری از خدمه پیدا شد، دیگری هم یه هواپیما با چهار مسافر، که هنوز هیچ اثری ازشون پیدا نشده.

این پدیده هم تا حالا تو دنیای علم، ناشناخته و بی پاسخه.

مجسمه کریپتوس

اثر زیبای جیم سنبورن که در محوطه آژانس اطلاعات مرکزی در لانگلی، ویرجینیا قرار داره علاوه بر زیبایی، یه اثر معمایی حل نشده هم به شمار میره. این اثر شامل 1800 نویسه ( Character ) هست که از دل یه رمان قدیمی بیرون اومده و چهار پیغام رو تشکیل میده. البته تقریبا کل این معما حل شده ولی بخش سخت ماجرا یعنی قسمت چهارم با 95 نویسه باقی مونده که جزء سخت ترین کدهای شناخته شده محسوب میشه.

این مجسمه یه چالش واقعی واسه اوناییه که ادعای رمز گشایی دارن.

صفحه فستوس

قطعا عجایب هفتگانه جهان بدون نام این صفحه کامل نمیشه، این لوح که متعلق به 1700 سال قبل از میلاد مسیحه، توسط یه باستان شناس ایتالیایی به نام لویجی کشف شد. بررسی ها نشون میده این اثر حاوی 45 علامت مجزاست که نگارشش به صورت ساعت گرد به سمت مرکزه، ولی تا حالا هیچ کس نتونسته این لوح رو رمز گشایی کنه.

با توجه به این که رمز نگاری عجیب و غریب این لوح به هیچ یک از نوشته های اون دوره شباهت نداره، بعضیا این اثر رو به تئوری فضانوردان باستانی ربط میدن.

رمزهای بیل سایفر

این مجموعه در اصل سه متن رمز نگاری شده ست که نقشه ای از یک گنجینه باستانی دفن شده در زیر زمین رو نشون میده، متن اول در مورد مکان گنجینه ست که هیچ وقت رمز نگاری نشده، متن دوم که حل شده، محتوای این گنج رو نشون میده که شامل طلا، نقره و جواهراتی مانند الماسه، ارزش این دفینه 43 میلیون دلارتخمین زده شده، رمز سوم هم در مورد اسم صاحبان گنج و نزدیکاشونه.

از اونجا که قسمت اصلی گنج یعنی محل اون هنوز رمز گشایی و شناسایی نشده، بهتون پیشنهاد می کنم، تا اونجا که امکان داره  مهارتهاتون تو اتاق فرار رو افزایش بدین، شاید شما اونی باشین که این مجموعه با ارزش رو شناسایی می کنه.

قطعا اسرار و معماهای لاینحل دنیا به همین چند مورد ختم نمیشه و سوالات و مسائل زیادی وجود داره که نه تنها تا حالا هیچ پاسخی براش پیدا نشده؛ بلکه شاید سال های سال هم بدون جواب بمونن. باید بپذیریم که جهان پر از شگفتیه و همیشه رازهایی وجود دارن که هیچ توضیح منطقی و درستی براشون وجود نداره. این رازها می تونن درمورد ارواح و بشقاب پرنده ها باشن تا قتل و ماجرای گم شدن افراد. بدیهیه که انسان های کنجکاو برای رسیدن به جواب سوالایی که تو ذهنشون دارن، هیچ وقت دست از تلاش بر نمی دارن.

قطعا انکار توجیه مناسبی برای این شرایط نیست و انسان جستجوگر و کنجکاو همواره در تلاشه تا با درگیر شدن با این اسرارهای حل نشده، مغزش رو به چالش بکشه و تو این مسیر مثل یه کارآگاه ماهر به تجربه ای منحصر به فرد دست پیدا کنه.

برای رسیدن به چنین مرحله ای، مغز انسان مثل هر مهارت دیگه ای احتیاج به تمرین و ممارست داره تا با تکرار و آزمون و خطا به سطح گسترده ای از توانایی ها دست پیدا کنه و بتونه بر هیجان ناشی از برخورد با معماهای سخت فائق بیاد. با زیاد شدن این مهارت فرد می تونه با خونسردی و آرامش به محک زدن مهارت های کاراگاهیش بپردازه و لذتی وصف ناشدنی از شرایط و وقایع رو نصیب خودش بکنه.

برای رسیدن به این مرحله، واقعا لازمه که افراد علاقمند در شرایط مشابه با معماهای واقعی روبرو بشن، شرایطی مانند اتاق فرار تو مجموعه ی انیگما که کاملا تداعی کننده معماها و پازل های واقعیه و یه چالش پر فراز و نشیب واسه مغز به شمار میره. البته تو این مجموعه معمای غیرقابل حل نداریم، چون طبق نظر کارشناسا در صورتی که معما خیلی سخت یا غیر قابل حل باشه، بازیکن رو دلسرد می کنه که اصلا خوشایند نیست. با این وجود تعدادی از معماهای مجموعه خیلی دشوارن که لازمه بازیکنا با دقت و تیزبینی همه سرنخ هایی که تو اتاق قرار داره رو دنبال کنن که همین انگیزه ای میشه واسه پیدا کردن راه حل و رسیدن به هدف نهایی.

در هر صورت حل کردن معما و قرار گرفتن تو شرایط رمزآلود میتونه جذابیت های خاص خودشو داشته باشه که واسه افراد کنجکاو هم یه سرگرمی فوق العادست و هم یه تمرین واسه مغز، از نظر علمی هم حل کردن پازل، جدول و... مغز رو فعال و شاداب نگه می داره.

بودن تو محیط ها و فضاهای معمایی که شرایط واقعی رو برای مغز تداعی می کنه مثل اتاق جنگ، به مراتب اثر بخشی بیشتری نسبت به بازیهایی مثل شطرنج و جدول داره و طراحان مجموعه انیگما با آگاهی از این موضوع تلاش کردن هم در طراحی معماها و هم در طراحی سرنخ ها به نوعی مغز رو به چالش بکشن و همه عوامل رو جوری در کنار هم قرار بدن تا مغز بتونه رفته رفته مهارتهاشو بیشتر کنه و با فائق اومدن بر ترس در شرایط بحرانی، تصمیم های درست و منطقی بگیره. کنترل هیجان و قرار دادن مغز در شرایط تصمیم گیری منطقی، مهارتیه که تو اتاق های فرار مجموعه انیگما بهش توجه خاص شده و سعی کردن تا با قرار دادن بازیکنا در جریان بازی، به صورت ناخودآگاه این شرایط رو کم کم ملموس و اجرایی کنن.

بنابراین اگه علاوه بر سرگرمی و هیجان به دنبال کسب مهارت و بالابردن تواناییهای مغزتون هم هستین، یه سر به مجموعه اتاق فرار انیگما بزنین تا معنای واقعی لذت و هیجان رو درک کنین.

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 141 تاريخ : پنجشنبه 8 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:07